יום שני, 5 בדצמבר 2011

לא ברמן, מיקסולוג

על בישול מולקלורי כבר בטח שמעתם. אותם ניסויים במזון שמקבלים השראה מעולם הכימיה, הפיזיקה והמדע בכלל כדי לשכלל את מנות שיוצאות מהמטבח ולהעניק להן טעמים שהחיך האנושי עדו לא חווה מקודם. האמת, זה בדרך כלל פלצני בדיוק כמו שזה נשמע.

אבל זה לא תמיד פלצני. לפעמים המטבח המולקלורי באמת מעניק לאוכל טעמים חדשים שאי אפשר היה להעניק לו בלי טיפול שכולל ידע מוקדם ואולי גם איזה תואר דוקטורט בכימיה. אז אם זה הולך כל כך טוב במטבח, למה לא להעביר את הידע הזה גם לבר? שאלה טובה שברמנים מתקדמים כבר החלו להתחבט בה בשנים האחרונות, מה שיצר זן חדש של ברמנים מומחים, לא, לא ברמנים - מיקסולוגים - מומחי ערבוב וזיקוק משקאות עם ידע שחורג מעבר לזה שנדרש מהברמן המסורתי.

יש למשל את המאייד הסיבובי (Rotary Evaporator) - זאת לא קללה - מכשיר שעוזר להפריד את הטעמים השונים במולקולות של משקאות, משהו שעוזר לברמנים לזקק לשתיינים משקאות עם ניחוח של טבק למשל, כדי להזכיר להם את הימים בהם היה מותר לעשן בברים. ויש טכניקות נוספות מתחום התרמודימניקה שמאפשרות לברמנים להגיש משקאות בטמפרטורה מדוייקת כל כך, עד שהיא מפחיתה באופן דרמטי, או אפילו מבטלת לחלוטין את הצריבה בגרון שגורמים משקאות אלכוהוליים מסויימים כגון וודקה.

בקיצור, ברמנים הדור כבר נמצאים כאן, עכשיו רק נשאר ללמוד את רזי המקצוע ואולי גם למצוא קהל אנין מספיק שיהיה מוכן להשתתף בניסויים שלכם.

המקור: עיתון הדיילי מייל, אם אתם מעוניינים בקריאה נוספת באנגלית.