יום שני, 5 ביולי 2010

10 טיפים לשתייה נכונה

10 טיפים לשתייה נכונה - מזמן אמיתי – ביה"ס לברמנים המוביל בישראל


  1. לשתות במתינות ובהפסקות תופעת השיכרות מתחילה עם הגעת אלכוהול למוח. התהליך אורך מעט זמן ולכן לא כדאי לשתות כמויות גדולות של אלכוהול במכה. שתו במתינות והמשיכו לשתות רק כשההשפעה על גופכם ברורה.

  2. מים במקביל הגוף משקיע כמויות גדולות של מים על מנת לפרק את האלכוהול. לכן, חשוב מאוד לשתות מים במקביל לשתיית אלכוהול על מנת למנוע התייבשות (ולהפחית את כאב הראש למחרת).

  3. לא על קיבה ריקה על קיבה ריקה תהליך ההשתכרות יהיה מהיר יותר, עוצמתי יותר והערב ייגמר עוד לפני שהתחיל. מומלץ להכניס לקיבה מעט מזון (עדיפות למזון שמן) על מנת למתן ולהאריך את השפעת השתייה.

  4. מותגים איכותיים מותגים איכותיים מיוצרים מחומרי גלם טובים יותר, בשיטות ייצור משובחות וכמות הרעלים שלהם קטנה יותר משל מותגים נחותים. הדבר יבוא לידי ביטוי בעוצמת ההנג-אובר בבוקר המחרת.

  5. עדיף לא לערבב כל משקה מכיל, חוץ מאלכוהול, רשימה ארוכה של רעלנים. באופן עקרוני, עדיף לתת לגוף להתעסק עם משקה אחד.

  6. לא לטעות בהערת כמות האלכוהול לא תמיד המשקה שמכיל אחוז אלכוהול נמוך יותר, אכן מכיל פחות אלכוהול. חצי ליטר בירה, לדוגמא, מכיל לא פחות אלכוהול ממנת וויסקי.

  7. בנות – להיזהר הגוף הנשי מפרק אלכוהול בקצב נמוך בהרבה מהגוף הגברי. בנות – היזהרו! אתן משתכרות מהר יותר. כדאי לשתות לאט.

  8. קשר למצב הרוח אלכוהול, בניגוד לסמים אחרים, אינו תמיד משפר את מצב הרוח והשפעתו תלויה גם במצבנו הנפשי. אדם המצוי בדיכאון עלול למצוא ששתיית אלכוהול מגבירה את ייסוריו ולא מקילה עליהם.

  9. כוסית יותר מידי ישנה כוסית אחת קריטית שתעשה את ההבדל בין ערב חברותי מהנה לבין שיכרות לא מרוסנת והקאות בשירותים. זיכרו – אינכם רוצים לשתות אותה! האם הכוסית הבאה היא כוסית יותר מידי?

  10. תעזבו אותי בשקטבסופו של דבר אין דרך להפיג את השיכרות חוץ מלאפשר לכבד שלנו לעשות את העבודה. העניין לוקח זמן וצריך לחכות. חבר ששתה יותר מידי – לא יעזרו לו כל המקלחות הקרות וסטירות ההתעוררות שיקבל. יש להפסיק לתת לו לשתות, להניח לו בשקט ובהחלט לא להניח לו לנהוג.