יום שני, 14 ביוני 2010

הברמן האידיאלי

הברמן הוא לב ליבו של הבר, את/ה מצוי/ה במרכז העניינים ומשמש/ת כצומת דרכים בין עובדי הבר, המטבח, המלצרים והמלצריות ,מנהלי / בעלי הבר וכמובן , הלקוח. את/ה, יותר מכל עובד אחר, הוא/היא זה/ו שמייצג/ת את הבר בעיני הלקוחות, הצלחת הבר תלויה באופן מכריע בך.

כברמן מתחיל את/ה נכנס/ת אל תוך עולם חדש,מעניין,רווי בחוויות ובמפגשים עם דמויות בלתי נשכחות, גם מתוך הבר וגם מחוצה לו. עם זאת, הינך בעל/ת מקצוע, המחויב/ת לתודעת שירות גבוהה ולמקצוענות . האמנות הגדולה היא היכולת שלך לשלב בין השניים.

טיפים לברמן המתחיל:
  • דייק בזמנים- אל תאחר לעבודה, דיוק מהווה ביטוי לרצינות.
  • שמור על פרופיל נמוך – למד ואל תנסה ללמד! כל בר הוא סביבת עבודה בפני עצמה.אין בר אחד הדומה לאחר. אל תתרברב בידיעותיך. אנשי הצוות הוותיק ירצו לראות בך מעט צניעות ,כך תוכל לזכות בהערכה ולרכוש את מקומך בכבוד בצוות.
  • אל תעמוד בחוסר מעש – הראה רצון ללמוד וחפש מה לעשות בכל עת, אם אינך יודע מה לעשות, שאל. 
  • קשר עין – צור קשר עין עם הלקוחות הנכנסים לבר גם כשלחץ העבודה כבד.
  • תן יחס אישי – נסה לזכור פרטים מסוימים לגבי הלקוחות שלך כגון : משקה אהוב, שם וכו'. כשתזהה אותו בפעם הבאה, ירגיש שייכות למקום.
  • היה ערני – ערנות למתרחש על דלפק הלקוחות תזכה אותך בטיפ גבוה יותר, שים לב לכוסות שתייה ריקות, סביבת עבודה מלוכלכת וסיגריות שדורשות הדלקה.
  • אנטיליגנציה רגשית – גלה רגישות למצבו של הלקוח, האם הוא מעוניין בשיחה או מעדיף שיניחו לו לנפשו. אין צורת התנהגות קבוע שמתאימה לכלל יושבי הבר! כל לקוח מהווה דמות ביפני עצמה בערב. 
9 דיברות הברמן
 
  1. אמינות – מתוקף תפקידנו , מופקד בידינו האוצר הגדול של הבר ותכלית קיומו – הקופה! ברמן שייתפס בגנבה ,לא רק שיאבד את עבודתו ,לא יוכל לעבוד במקומות רבים! (ענף הבר הוא בועה אחת גדולה וקיים קשר בין רבים מהמקומות).
  2. מקצועיות – שליטה במשקאות,בקוקטיילים ,בצורות הגשה והתאמתם ללקוח הוא הבסיס לקיומינו ,נסה ללמוד בכל משמרת משהו חדש הקשור לעולם האלכוהול והבר.
  3. סדר וארגון – מודעות לחשיבות הסדר והארגון בבר ומחוצה לו הינה קריטית לתפקוד נאות במשמרת. הקפד על סדר וארגון הבר בכל עת ללא קשר ללחץ העבודה.
  4. יעילות – ברמן יעיל משיג את מירב המטרות במינימום פעולות מיותרות ומצליח לספק שירות איכותי לכלל לקוחותיו.
  5. ניקיון - כברמנים אנו מתעסקים עם מוצרי שתייה ומזון, לקוח אינו מעוניין לשתות בכוס שאינה נקייה ,או לקבל שירות מברמן המשדר חוסר היגיינה אישית.
  6. היה נינוח – גם תחת לחץ עבודה כבד יש לשדר נינוחות ושליטה, ברמן המשדר לחץ יגרום ללקוחותיו להרגיש שלא בנח.
  7. שמור על ניטרליות – על הברמן לשרת את כל לקוחותיו על אף דעותיהם השונות , השתדל לא "לקחת צד" בויכוחים בין לקוחות כדי לא לאכזב את הצד המקופח.
  8. שמור על יחסי אנוש טובים – צוות מגובש שנהנה לעבוד יחדיו משרה אווירה טובה על המקום כולו , לקוחות מרגישים את האווירה הזו וכך גם השירות טוב יותר.
  9. אנטילגנציה רגשית – התכונה שהופכת ברמן טוב לברמן מעולה, היכולת של הברמן לתת הרגשה טובה ונוחה לכל לקוחותיו ובכך לגרום לחוויית בילוי מושלמת.